میزان جوایز نقدی ششمین همایش مطالعات فیلم‌کوتاه تهران اعلام شد رهبر ارکستر ملی موسیقی اصفهان درگذشت + علت فوت ویژه برنامه‌های تلویزیون برای روز معلم + زمان پخش تصویر سعید آقاخانی پس از آسیب‌دیدگی در پشت‌صحنه سریال «نون خ ۵» + عکس داوری هیئت ۷ نفری برای جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی نظر هنرمندان درباره حذف بخش رقابتی جشنواره تئاتر رضوی نامش زنده است تا زبان فارسی زنده است | دکتر محمد معین از نگاه بزرگان به مناسبت زادروزش نوستالژی «حنا دختری در مزرعه» در شبکه یک + زمان پخش سریال «رخنه» جایگزین «نون‌خ» می‌شود + زمان پخش و بازپخش موضوع فیلم جدید کارگردان «باربی» چیست؟ ماجرای ورود ۲۴ تن کتاب خارجی به کشور صفحه نخست روزنامه‌های کشور - یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ هدیه تهرانی با «روز مبادا» به خانه‌ها آمد + زمان اکران آنلاین ۱۱ کنسرت پاپ در پایتخت + جزئیات «پدر خوانده ۳» به شبکه نمایش خانگی آمد دلیل ممنوعیت پخش سریال «حشاشین» در ایران چیست؟
سرخط خبرها

استاندار خراسان رضوی: آمادگی داریم فعالان حوزه کتاب را یاری کنیم

  • کد خبر: ۱۹۵۹۸۷
  • ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵
استاندار خراسان رضوی: آمادگی داریم فعالان حوزه کتاب را یاری کنیم
استاندار خراسان رضوی گفت: باید در استان طی چند سال نهضت کتاب‌خوانی را طراحی و برنامه‌ریزی و این نهضت را در سراسر استان در مخاطبان هدف‌گذاری شده پیگیری کنیم.

به گزارش شهرآرانیوز، یعقوبعلی نظری امروز، یکم آذرماه، در آیین معرفی برگزیدگان نوزدهمین دوره انتخاب کتاب سال خراسان رضوی و رونمایی از رویداد کتابخوانی قهرمانان که در محل استانداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: استان ما استانی فرهنگی است، به ویژه با حضور و وجود مضجع منور امام رضا(ع) که این ظرفیت خاص در اختیار ما و شما قرار دارد.

وی بیان کرد: سابقه استان خراسان رضوی، شخصیت‌های بزرگواری که در استان داریم و امکانات و توانمندی‌های اجرایی در استان این امکان را فراهم می‌کند که اقدامات ویژه‌ای را در استان رقم بزنیم تا همان‌گونه که تاکنون بوده استان پیش‌قراول، پرچمدار و پیشتاز این عرصه باشد و این افتخار همچنان برای استان باقی بماند. آمادگی داریم فعالان در حوزه کتاب را یاری کنیم.

نظری با بیان اینکه هم تولید کتاب اهمیت زیادی دارد و هم خوانش آن مهم است، عنوان کرد: تولید کتاب همان‌طور که آمار هم نشان داده، خوب است البته باید مسیر و تلاش‌های خود را به لحاظ کمی و کیفی داشته باشیم اما مسئله مهم‌تر خواندن کتاب است که باید در دستورکار قرار گیرد. اعتقاد مدیریتی ما این است که وقتی حل مسئله را تجزیه می‌کنیم، راحت‌تر می‌شود. خواندن کتاب را باید از حالت کلی‌گویی خارج کنیم و برش‌های اجرایی بزنیم.

استاندار خراسان رضوی افزود: متاسفانه در موضوع طلاق، انسجام خانواده و کانون تربیتی و فرهنگی در استان و کشور مسئله داریم و وضع استان ما نیز خوب نیست. این بسیار مهم است که با استفاده از اتصال و ارتباط با کتاب به حل این مسئله کمک کنیم. وقتی معلمی سر کلاس درس کتابی را معرفی می‌کرد انگیزه ما برای خواندن قوی‌تر می‌شد. جوانان ما در اماکن و محیط‌های ورزشی زیاد هستند، چقدر به این موضوع فکر کردیم که معرفی و توزیع کتاب از طریق مربی ورزش اتفاق بیفتد؟ با این روش حتما نتایج خوبی را رقم می‌زنیم.

وی ادامه داد: وقتی حرکت آغاز شد آن زمان سیر طبیعی خود را ادامه خواهد داد اما ابتدای راه نیاز به این نوع کارها داریم. در این موضوعات امکانات اضافه نیازی نیست، می‌توانیم از همین بسترها، ظرفیت‌ها، امکانات و توانمندی‌های موجود اما با شیوه‌های خلاقانه و به کارگیری همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم. باید در استان طی چند سال نهضت کتاب‌خوانی را طراحی و برنامه‌ریزی و این نهضت را در سراسر استان در مخاطبان هدف‌گذاری شده پیگیری کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->